Veelgestelde vragen

Hieronder staan de meest gestelde vragen en antwoorden met betrekking tot tickets en het event Zeehavendagen. Staat het antwoord op je vraag er toch niet bij, raadpleeg dan één van de opties onderaan deze pagina.

Zeehavendagen Amsterdam biedt een uniek kijkje achter de schermen van de haven en het havenbedrijfsleven in het Noordzeekanaalgebied. Vast onderdeel in het programma zijn: rondleidingen, havenrondvaarten, open schepen, demonstraties op het water en open dagen voor basisscholen (groep 7 en 8) brugklassen uit het voortgezet onderwijs, MBO en HBO.

Het is mogelijk om als consument het hele jaar door de haven te bezoeken. Deze activiteiten zie je onder de knop ‘Doorlopend’ Als school of als groep de haven bezoeken kan ook! Bekijk hiervoor de pagina ‘Educatie’

De meeste activiteiten zijn gratis toegankelijk. Je boekt dus een nul (gratis) ticket op onze website. Er zijn een aantal uitzonderingen zoals bij Het Scheepvaartmuseum of de Havenrondvaart Amsterdam. Deelnemers van Zeehavendagen Amsterdam krijgen wel een gereduceerd tarief. Of een bepaalde activiteit gratis is kun je zien tijdens het boeken van een activiteit. Voor een zakelijke groep kunnen er mogelijk kosten aan verbonden zijn. Neem hiervoor contact op met de organisatie via events@zeehavendagenamsterdam.nl

Let op: bij een no-show hanteren wij €2,- annuleringskosten.

In onze havenexperience ‘de Terminal’ vind je diverse activiteiten voor jong en oud. Als gezin is het dus mogelijk om de haven van dichtbij te ervaren. Een rondleiding bij een bedrijf of een snelle vaartocht is niet voor alle leeftijden geschikt. Bekijk hiervoor de leeftijdsrestricties per activiteit.

De adresgegevens van de locatie waar jij een ticket voor hebt geboekt staan op de boekingspagina en jouw ticket vermeld. De meeste locaties hebben genoeg parkeerplekken of zijn met het OV bereikbaar. Let op: een aantal havenbedrijven zijn niet goed aangesloten op het OV. Check ruim van te voren de route om niet voor verassingen te komen staan. Het is mogelijk een ticket voor de pendelboot via rederij Spliethoff te kopen om vanaf station Sloterdijk (Opstapplek Seamens Centre Amsterdam) naar De Terminal te reizen.

Tickets boek je hier op de website van Zeehavendagen Amsterdam. Het is niet mogelijk om tickets op de locatie zelf te boeken. Wel is er een uitzondering bij Het Scheepvaartmuseum en de rondvaarten van Amsterdam Boat Cruises. Bij Het Scheepvaartmuseum en Amsterdam Boat Cruises (aanbieder van de havenrondvaart) kun je op locatie tickets kopen. Let op! Deze tickets zijn niet gratis.

Wij nemen geen tickets retour. Wil je je tickets omboeken? Neem contact op met onze servicedesk en wij kijken graag met je mee!

Neem voor de zekerheid altijd je paspoort, ID of rijbewijs mee wanneer je op excursie naar een bedrijf gaat. Bij een aantal bedrijven kan je het terrein niet betreden zonder een geldig legitimatiebewijs. Dit heeft te maken met de strenge veiligheidseisen die gelden in het havengebied.

Het is zeker mogelijk om voor een groep met meer dan 8 personen een activiteit te boeken. Zo kun je bijvoorbeeld als bedrijf, zakelijke groep, school of instantie een geheel verzorgde excursie boeken. Bekijk de pagina ‘Educatie’ en ‘Zakelijk Deelnemen’

Het is niet nodig om uw tickets te printen. Deze kunt u gewoon op uw smartphone aan de entree tonen en laten scannen. Net zo gemakkelijk en dat scheelt heel veel papier! Zorg ervoor dat bij het scannen uw schermhelderheid op maximaal staat.

Er zijn verschillende redenen waarom je geen tickets kan selecteren:

  1. De locatie is gesloten.
  2. De tickets zijn uitverkocht. Deze locatie werkt met een maximaal aantal tickets waardoor het kan dat het gewenste tijdslot niet meer beschikbaar is. Het systeem geeft altijd de actuele beschikbaarheid door. Het is niet mogelijk op een wachtlijst geplaatst te worden.
  3. De tickets zijn nog niet te bestellen. We adviseren je om de ticketstraat regelmatig in de gaten te houden.

Kijk eerst of jouw bevestiging in de spamfolder, de ongewenste e-mail of in een andere e-mailmap terecht is gekomen. Tip zoek op “do-not-reply@palisis.com” of “Zeehavendagen Amsterdam” in je e-mail. Mocht de e-mail met de tickets niet te vinden zijn, neem dan contact met ons op via de communicatiekanalen onderaan deze pagina of mail naar events@zeehavendagenamsterdam.nl

Wij vragen je om je voor aanvang van het gekozen tijdslot op jouw ticket te melden. Indien je het tijdslot onverhoopt niet haalt, neem dan contact op door te mailen naar events@zeehavendagenamsterdam.nl

Staat je vraag er niet tussen? Neem contact op: